Counter-Strike
Obecná pravidla pro Counter-Strike:
- Platí všeobecná pravidla pro turnaje na Gamesites.
- Hráč/tým je povinen sledovat informace daného turnaje (pro případy různých změn).
- Jsou povolené tzv. startkilly.
- Pokud se hráči nedohodnou na straně, případně sdělí druhému týmu, že jim strana na začátku zápasu není lhostejná, tak dá tým druhému týmu vědět do chatu a týmy mají povinnost odehrát knife kolo, vítěz kola vybírá stranu.
Servery:
- Hraje se na serverech GSCW. V případě, že jsou všechny servery obsazeny, tak si server najdete sami, případně se obrátíte na turnajového admina.
- Na serveru mohou být připojeni pouze hráči z týmů konkrétního zápasu a admini daného turnaje. Jedinou výjimku tvoří situace, kdy je na serveru volné místo a přítomnost dalších osob nevadí ani jedné straně.
- Týmy u menších turnajů (1v1, 2v2) mají 10 minut na připojení.
- Týmy u větších turnajů (3v3, 4v4 a 5v5) mají 15 minut na připojení
- Tým může vstoupit/pokračovat v turnaji/zápasu i v oslabení o jednoho hráče. U 5v5 turnajů může zápas pokračovat i pokud se v průběhu zápasu odpojí i druhý hráč.
- Každý tým má nárok na 10 minutovou pauzu z technických důvodů. Po vypršení časového limitu zápas pokračuje - odpojený hráč nemá nárok na zpětné napojení po limitu.
- Je zakázáno bez vědomí druhého týmu pozastavit a znovu spustit zápas.
- Zápas lze na požádání pozastavit pouze na konci kola či při času na nákup.
Mapy:
- Mapa pro každé kolo je vždy pevně určená turnajem.
Dema, screeny a protesty:
- Každý hráč je povinen po celou dobu zápasu točit demo (včetně případného knife kola). Demo je nutné spustit během rozehry.
- [NOVĚ] Pokud se zápas odehrává na GSCW serveru tak nejsou potřeba screeny, pokud se zápas odehrává jinde než na GSCW serveru tak kapitán týmu musí vyscreenovat informace v konzoli na začátku zápasu (do konzole - status) a konečný výsledek zápasu.
- Pokud tým obdrží freewin, tak napíše do komentáře pod zápas poznámku, že tým dostal freewin.
- Vítězný i poražený tým má právo podat protest k proběhlému zápasu a požádat o demo kteréhokoliv protihráče protest je nutné nejpozději podat 15 minut po skončení zápasu.
- Tým/hráč, na kterého byl podán protest má čas do půlnoci daného dne dodat žádané demo.
- Protesty formulujte vždy stručně a jasně. Uveďte jména hráčů (případně celého týmu), od kterých dema žádáte a z jakých důvodů.
- Demo musí být dodáno vždy v původním formátu (.dem).
- Dema je zakázáno nahrávat na stránku leteckaposta.cz a její alternativy. Využijte proto jiná uložiště. Doporučujeme použít stránku easyupload.io
- Tým má na vyčasování vyžádaných dem 48 hodin od jejich dodání.
- Admin turnaje má právo do 30 minut po ukončení turnaje požádat hráče o demo z kteréhokoliv zápasu.
- Je zakázáno podávat nesmyslné a bezvýznamné protesty.
- Je zakázáno úmyslně nevyčasovat demo.
- V případě nedodání dema bude tým/hráč potrestán a neobdrží žádné ceny, případně mu budou odebrány získané ocenění a kredity za daný turnaj.
Aim, Awp, Public, Pistol
- Vítěz zápasu se stává tým, jenž jako první vyhraje 16 z 30 kol. V případě remízy (15:15) se odehraje prodloužení, v kterém zvítězí ten, kdo jako první vyhraje 4 z 6 kol. V případě remízy v prodloužení se bude systém prodloužení opakovat dokud ze zápasu nevyjde vítězně jeden tým.
- Na Aim turnajích je zakázáno používat zbraň AWP.
- Na Awp/Scout turnajích je zakázano používat pistolky.
Wingman
- Vítěz zápasu se stává tým, jenž jako první vyhraje 9 z 16 kol. V případě remízy (8:8) se odehraje prodloužení, v kterém zvítězí ten, kdo jako první vyhraje 4 z 6 kol. V případě remízy v prodloužení se bude systém prodloužení opakovat dokud ze zápasu nevyjde vítězně jeden tým.
Knife, Zeus
- Vítěz zápasu se stává tým, jenž jako první vyhraje 11 z 20 kol. V případě remízy (10:10) se odehraje prodloužení, v kterém zvítězí ten, kdo jako první vyhraje 4 z 6 kol. V případě remízy v prodloužení se bude systém prodloužení opakovat dokud ze zápasu nevyjde vítězně jeden tým.
- Je zakázáno kempit, schovávat se, utíkat, lézt na nepřístupná místa a úmyslně tím zdržovat hru.
JailBreak
- V turnajích platí základní pravidla serveru JailBreak.
- V turnajích neplatí pravidla turnajů v případě dem, screenů, protestů a serverů.
- Hráči musí mít v pořádku připojení. Pokud se z jakéhokoliv důvodu odpojí hráč, tak organizátor nemá povinnost restartovat kolo.
- Organizátoři si vyhrazují právo neregistrovat do JailBreak turnajů jakéhokoli z problémových hráčů.
- Na TeamSpeaku a na serveru budete mít vždy nick, pod kterým jste provedli registraci.
- Během turnaje může být požadováno i přidání názvu týmu před váš nick.
Doplňující pravidla pro JailBreak
- Je zakázáno se napojovat k CT (dozorcům).
- Dělat vzpoury.
- Používat vězeňský obchod a menu vůdce gangu.
- Sdělovat hesla hráčům, kteří nemají mít přístup na server.
Doplňující pravidla pro Fotbal turnaje
- Hráči při zápase nesmí opustit hřiště.
- Přihlížející hráči nesmí narušovat jakkoliv zápas a chod turnaje (při čekání na svůj zápas).
- Hráči nesmí bugovat míč, nebo ho úmyslně vyhazovat ze hřiště.
- Je povoleno si přihrávat pomocí stěny, nebo mantinelu.
- Ofsajd v turnajích neplatí.
- Probugovaný gól neplatí.
- Organizátoři jsou rozhodčí = rozhodnutí rozhodčího je vždy platné.
- Pokud se hráč dopustí porušení fotbalových pravidel (bugování míče, ...) bude zápas přerušen a rozehrává hráč z druhého týmu.
- Při rozehrávání musí být hráči ve svých brankách. V připade CS 1.6 musí být hráči nalepeni na tyčce od brány (při větším počtu hráčů se hráči nalepí na hráče při tyčce)
- Vítězem se stává tým, jenž v průběhu utkání dá více gólů do branky druhého týmu. V případě remízy utkání pokračuje a vítězí tým, který jako první střelí zlatý gól.